Prev / Next

Modern & Contemporary Art

Thursday 02 December 2021, 05:00 PM • Milan

51

Arturo Martini

(Treviso 1889 - Milano 1947)

Busto di ragazza, 1980

Estimate

€ 12.000 - 18.000

Un utente ha offerto

Your offer is the highest

Information

bronze fusion executed from the original gypsum in 6 samples, at Fonderia Battaglia, Milan
cm 61 x 26 x 49

Signed on the back:A. Martini

Edition n. 2/6

Incision on the base:FOND. ART BATTAGLIA Milano 2/6


Exhibition

Florence, Palazzo delle Esposizioni al Parco di San Gallo, La Fiorentina primaverile, 8 April – 31 July 1921 (cotto);
Rome, Palazzo delle Esposizioni, Terza Biennale Romana. Esposizione Internazionale di Belle Arti, 1925 (original chalk);
Milan, Galleria Milano, Arturo Martini, 1933– 1934;
Turin, Salone della “Stampa”, Sculture di Arturo Martini, 1937 (cotto);
Treviso, ex Tempio di Santa Caterina, Arturo Martini,10 September – 12 November 1967 (cotto);
Milan, Palazzo Reale, Arturo Martini, February – April 1985 (cotto);
Aosta, Centro Saint Bénin, Arturo Martini. Il gesto e l’anima, 7 July – 1 October 1989 (original chalk);
Treviso, Museo Civico “Luigi Ballo”, Il giovane Arturo Martini opere dal 1905 al 1921, 1989 – 1990 (cotto);
Rome, Palazzo Rondanini alla Rotonda, Roma anni Venti, 7 June – 10 July 1990;
Paris, Hôtel de Ville, Arturo Martini 1889 – 1947. L’oeuvre sculpté, 23 January – 7 April 1991;
London, Accademia italiana delle Arti e delle Arti Applicate, Arturo Martini 1889 – 1947. Sculptures, 1991;
Florence, Palazzo Medici Riccardi, Arturo Martini, 9 July– 15 September 1991;
Rovereto, Archivio del ‘900, Il mondo di Carlo Belli. Italia anni Trenta, la cultura artistica, 1991;
Milan, Padiglione d’Arte Contemporanea, 1992 (cotto);
Milan, Padiglione d’Arte Contemporanea, L’idea del classico 1916 – 1932, 1992 (cotto);
Tokyo, Contemporary Sculpture Center, Arturo Martini, 1993;
Milan, Gian Ferrari Arte Moderna, Arturo Martini, 1 April – 22 May 1993;
Rome, Palazzo delle Esposizioni, XIII Quadriennale. Valori Plastici, 28 October 1998 – 18 January 1999 (chalk and cotto);
Milan, Galleria Gian Ferrari, Arturo Martini, 24 February – 22 April 2005;
Milan, Fondazione Stelline – Museo della Permanente, Arturo Martini, 8 November – 4 February 2007;
Rome, Galleria Nazionale d’Arte Moderna, 25 February – 13 May 2007 (original chalk). 

Literature

R. Franchi, Arturo Martini, Electa, Firenze 1949, tav.2;
G. Perocco, Artisti del primo Novecento italiano, G.Bolaffi, Torino 1965, pag. 206;
G. Perocco, Arturo Martini. Catalogo delle sculture edelle ceramiche, Neri Pozza, Venezia 1966, n. 73, fig. 61;
G. Mazzotti (a cura di), Arturo Martini, Neri Pozza, Treviso 1967, n. 45;
M. De Micheli - C. Gian Ferrari (a cura di), Arturo Martini, Electa, Milano 1985, n. 8, pag. 44;
M. De Micheli - C. Gian Ferrari (a cura di), Arturo MartiniIl gesto e l’anima, Electa, Milano 1989, n. 7, pag. 97;
AA.VV., Il giovane Arturo Martini opera dal 1905 al1921, De Luca Editore, Roma 1989, n. 122;
M. De Micheli - C. Gian Ferrari – Jean Claire (a cura di), Arturo Martini 1889 – 1947. L’oeuvre sculpté, Electa, Milano 1991, n. 6, pag. 61;
M. De Micheli - C. Gian Ferrari – Jean Claire (a cura di), Arturo Martini 1889 – 1947. Sculptures, Electa, Milano 1991, n. 6,pag. 61;
M. De Micheli - C. Gian Ferrari–Jean Claire (a cura di), Arturo Martini, Electa, Milano 1991, n. 6, pag. 67;
C. Gian Ferrari, Arturo Martini, Tokyo, 1993,n. 9;
C. Gian Ferrari (a cura di), Arturo Martini, Edizioni Charta, Milano 1993, pag. 25;
G. Vianello - N. Stringa - C. Gian Ferrari, Arturo Martini. Catalogo ragionato delle sculture, Neri Pozza, Vicenza 1998, tav.126, pag. 84 (riprodotto l’esemplare in gesso);
AA. VV., XIII Quadriennale. Valori Plastici, Skira, Milano 1998, n. 70, pag. 242 (terracotta) e n. 69, pag. 243 (gesso);
C. Gian Ferrari, Arturo Martini, Edizioni Charta, Milano 2005, pag. 13;
C. Gian Ferrari–E. Pontiggia-L. Velani, Arturo Martini, Skira, Milano 2006, n.8, pag. 121 (gesso).

Condition report

To request a Condition Report, please contact modernoecontemporaneo@finarte.it; modernoecontemporaneo.roma@finarte.it The department will provide you with a general report of the condition of the property described above. Please note that what Finarte declares with respect to the state of conservation of the objects corresponds only to a qualified opinion and that we are not professional conservators or restorers. We urge you to consult with a restorer or conservator of your choice who will be better able to provide a detailed, professional report. We always suggest prospective buyers to inspect each lot to satisfy themselves as to condition during the exhibition days as indicated in the catalog.

Suggested lots

Caricamento lotti suggeriti...